Isnin, 6 Jun 2011

Kau perasan tak yang kau dah menyusahkan orang?

- بسم الله الرحمن الرحيم - السلام عليكم - 

Lama tak update blog. Sebab pergi ke merata tempat. Tak puas dengan kawan, angkut family pulak. Tengah syok-syok bersantai tepi tasik dot.dot.dot  ;

04062011 3.05 p.m 

Mesej masyuk ... Mesej masyuk ...
- From Kak D (bukan nama sebenar)
"Salam Amal, budak yang kerja tu buat hal la, dia kua umah snyap2 tak nak duk cni.. baru je pg td. so, kte x ckup duit nak byr sewa sama2. blh tak akk mintak tambah rm50 lagi sorg? rm750 tu kte bhgi 6 je la.. dahlah tuan rumah nak dtg ari ni dh.."

Menyirap darah seketika, mesej dibiarkan... 

Satu persatu memori diulang tayang kat dalam kepala hotak.. Daripada kes kawan yang nak tunggu keputusan rayuan kolej so, tak dapat join duduk serumah (tak tahulah kalau rayuan dia ditolak nanti, mana dia nak duduk.) Sampailah kes paksa rela membenarkan Kak D mencari penyewa lain untuk mencukupkan kuota 7 orang serumah, dan orang itu adalah bakal roomate yang tidak dikenali langsung. Tapi, atleast, dapat meringankan beban kos sewaan. Redha je lah, doa dapat yang sekepal. Last-last engkau kelentong pulak kitaorang? SENGALeo~

2 jam kemudian baru dibalas :

"wsalam, knp leh jd cmtu kak? erm... takpe lah, nak wak wane, nanti sy bank in kan, sy tgh bercuti ni. Nak skrg ke kak? Tisha akak dh v tau?"

Laju dibalas : "maaf sgt2 dik, org tu baru je kuar pg tadi, akk x sdr pun.. sedih sgt. :'(  Tisha akak baru msj, entah ape reaksi dia.. "

Tarik nafas dalam....
Mesej masyuk... Mesej masyuk...
Aih? Laju pulak akk ni msj, aku tak balas lagi...

From Tisha : " Ape ni Amal? ko kuar senyap2?! "

Erk??? apekebenda pelik sohabat aku sorang neh...

" Weh, apesal ko? Bukan aku lah. Budak yang konon nak menyewa dgn kiter tu wat hal. "

" Fuh, ingat kau. Wat kujat aku je. "

Takdernye aku nak duduk situ, semester pun tak mula lagi. Baik berkepit bawah ketiak bonda je.. XD

Bla... bla... bla... Kata sepakat pun dicapai. Duit dibank-in petang tadi. Selesai satu bala. 

Apalah masalah minah yang wat madah berhelah nak duduk situ tu, duduk dah 2,3 hari.. sewa tak bayar , lari pulak senyap-senyap. Tak ada kesedaran sivik betullah! Syukur tak jadi roomate, kalau tidak entah masalah ape pulak yang timbul. Huh!

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

3 Cahaya menghiasi ruang komen.:

diana berkata...

dia tak ngam dengan orang dalam umah tu kot..
tu payah nya dok ramai2 ni..
perangai masing2 tak boleh baca..kan??

NurAmal berkata...

mungkin lakot kak.. baru 2-3 hari.. muka pun tak sempat nak kenal lagi.. apa lagi perangai..
tapi, tak patut la.. atleast boleh ckp baik2... hmmm

RedVixen berkata...

nasib baik jugak dia keluar. kalo tak ntah apa lagi yg dia buat nanti... huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...