Isnin, 27 Jun 2011

Segmen Jom Kipas Blogger

- بسم الله الرحمن الرحيم - السلام عليكم -

Sebelum apa-apa, saya sebagai pengipas berkala mengumumkan saya meng-join-kan diri dalam segmen ini, segmen anjuran Kak Diana owner blog Senyum-senyum, antara blog feveret a.k.a sifu Amal juge. Di bawah ni banner segmen, klik untuk tahu lebih lanjut ok? :-)


Kalau ikut dalam syarat, boleh pilih mana-mana blogger untuk dikipas kecuali beliau. So, yang sedang menari-nari di otak kiri Amal sekarang ni ada dua blogger. Tak tahu nak pilih mana satu. Dua-dua Amal sayang blognye. XD So, dua-dua lah Amal kipas. Tak pe, tangan ade dua kan. Hoho.

First of all, Tuan Shahrizat Ahmad atau lebih dikenali sebagai Ijat. Pemilik blog Lagenda Budak Felda.
Apa yang Amal rase tertarik kat blog beliau ni? 
  • Entry yang slumber, gaya bahasa terlebih santai sampaikan bila bace blog dia rasa macam dia je yang tengah bercerita face-to-face dengan Amal.
  • Story kat blog dia mengenai persekitaran life dia yang dia olah dicampur adukkan dengan imaginasi petala keberapa tah. Otak kusut pun boleh lerai. 
  • Kalau Amal buka blog, ini adalah blog yang wajib Amal terjah tak kiralah sama ade dia ada buat entry baru ke tak. Kalau muncul je entry baru dia kat bloglist Amal cepat-cepat Amal klik. :-P
  • Pemilik juga sangat ramah. Rajin komen juga entry Amal ni, kalau tak masakan nama dia terpacul kat list pengomen tegar tu kan. :-)
  • Apa yang Amal sangat-sangat tabik dengan dia, dia sangat-sangat berdiri diatas kaki sendiri dalam berblog. Dia tak ada join mana-mana kelab blog, dia tak ada join mana-mana contest or segmen sejak dulu lagi, tapi blog dia boleh capai tahap follower riban. 
  • Blog pun sangat simple, sangat low profile, penarik kat blog dia hanyalah entry dia. Power kan? Template biase je, header pun tak de sebelum ni. Cume berbekalkan entry dia, orang yang singgah blog dia mesti nak follow. :-)
  • By the way, tak de pun dia ikut ape-ape format tertentu. Dalam blog dia, semua cara dia. Suke lah saye .
  • Entry dia yang paling Amal suke atas sebab tertentu adalah entry INI. Dan entry yang Amal suka tanpa sebab tertentu adalah INI dan INI. hehe
Second, blogger Yang Berhormat Fariq Jalil owner blog FariqScorpio. Juga salah seorang sifu Amal. Yang ni susah sikit, kalau nak kipas kena guna kuasa 5. XD
  • Pertamanya, buka je blog dah tahu dah, blog ni jenis pro punyer. Hehe 
  • Keduanya, dia ni 100% Amal hormat. Tak tahulah kenapa. Sampai ada entry yang Amal padam sebab takut dia marah. Haha. Dia tahulah, orang lain tak tahu senyap-senyap sudah... :-) 
  • Ketiganya, Amal lebih selesa jadi silent readers je kat blog dia. Sebab, yelah orang kalau dah otai kan, sekali publish entry berpuluh-puluh komen dapat. Amal baca je semua komen terus, tak de idea dah nak komen ape. Seboleh-bolehnye nak komen lain dari yang lain. :hoho Almaklumlah, macam mustahil je nak jadi first commentor kat blog dia, online pun jarang-jarang. Sekali Amal online, tengok 2-3 entry dia dah lama publish.
  • Blog beliau pun simple. Kepala blog sekadar nama menampakkan lagi kematangan. Eceh.. XD
  • Seblum ni, segmen macam ni beliau pernah buat. Tapi tak sempat join. :-( Segmen kali ke-2 dia buat Amal join terus dapat. *bangga sket. Ok, fine, tu pun sebab pesaing kurang. Kalau tak jangan harap Amal nak menang. :fuh
  • Rajin jugak membalas komen orang. Seronok bace komen-komen tu. Stalker komen kat setiap entry dia.. XD
  • Perwatakan dia boleh bace dari setiap entry dia, tapi ingat! bukan segala yang tersurat adalah tersirat. :-) Bace je dah tahu dah, dia ni tegas *guna ayat yang molek sket. hehe ... tapi baru-baru ni dia macam dah lembut sket. ehem2.
  • Ok, entry beliau yang Amal suka atas sebab tertentu ialan yang INI dan yang INI. Dan entry beliau yang Amal suka tanpa sebab tertentu adalah yang INI dan yang INI. agak jeles dengan maksud tersirat dalam entry yang tersurat ni. hmmm... XD
Yang penting kat dua-dua blog ni dah ade history jejak Amal. Banner dan header. Jeng jeng... :-P

*Entry tersuratku sebagai pengipas berkala~

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

4 Cahaya menghiasi ruang komen.:

Fariq Jalil berkata...

hahaha.. i like this.. cube la join fs nya dulu buat gini mesti dpt gak.. kalo kak diana tak pilih ni fs nak babap die.. kehkehkeh.. papepon thnx le sudi mengipas.. (gune ayat lembut skit) hehehe

Unknown berkata...

terima kasih amal..sudi join kipas mengipas..hehheh

Shahrizat Ahmad berkata...

patutlah berangin semacam je..ada orang tolong kipaskan :) terima kasih amal^^

NurAmal berkata...

fariq.. tu la.. sape suruh tarikh tutup derah ngat... XD

k.diana.. small matter je ni.. XD

ijat.. ehem, ni kipas bukan sekadar kipas... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...