Isnin, 28 Februari 2011

Cuti2 Cinta......

Salam..

Tajuk memang x boleh belah... jgn terpedaya..
hari ni baru sampai kolej.. barulah boleh buka belog ku yg tersayang ni....
padahal nak tulis semalam.. biasalah.. org free kat rumah... kuat monteng...huhu
x pe2.. ade org tolong tande tangan kan...bagus kan? hehehe..

cuti2 ni..ehem.. extra satu hari.. buat sendiri punye cuti.. eh3..ayah yg suruh ok~ org dh bagi green light kan.. ape ag..??? huhu.. bukan selalu dapat rezeki camnie.. Alhamdulillah..(ehe..boleh ke??)

x nak tulis panjang2.. hambik ni gambar.. malas nak tulis... wifi tgh laju (sikit la) amek peluang upload bnyk2.. hihi~

Bowling...dan berkelah kat Morib ..

ni gaye seorang hero hindustan bowling...ehe. (gambar goyang la plak..) bukan tangan saye ye..




gaye balingan dari belakang.. asal asik abg sHahir je punye gambar niiee.. yup..sesungguhnye folder dah kene virus dan gambar yg tggal cume 3 ni aje.. nanti sye upload lagi erk..


aTok dan Ucu ke yg tercinta~ huhuhu... tgk2.. comel ucu senyum.. hahaha (promote2~).. yang hijau tu kepala saye ye.. kurang asam tol sape yg amek gambar ni.
Tujuan utama sebenrnye nak sambut betday adik2 sedara yg comel2 ni.. serta abg Shahir sekali.. (x ingat brape umo dia... 23???maybe)
kat morib..Emsss(imran a.k.a uCu) tempat kedua bowling malam tadi..
ayahku pon terer pe.. no.5.. gambar rosak.. telah ku katakan folder kene virus tadi.. Kelakar la plak.. pendek jdnye,, haha


adik2 sedara yg masam je sebab kena paksa rela berhenti mandi laut..sebab nak potong kek.. masam macam cuke je muke..
jeng jeng jeng.. tempat pertama.. Rembo Pasti kunun~~ hehe

adik sedara yg paling cute... macam nak cubit2 je pipi... jeles dgn bulu mata dia.. panjang dan lentiknyeee~

candid~ tapi kalau muka masing2 dah top.. top jugak.. kalau x takan leh jadi hero hindustan .. haha

pasangan bahagia~ forever ever after.. Aminnn!

barulah nampak suasana pantai....

i like this picture.. huhu~~ last capture! org2 hensem kat sini..

bile lah pantai Morib ni nak jadi cantik macam pantai kat terengganu nun.... Pulau pangkor ke.. wahhhh!

ehe~ sesekali koya pe salahnyeee~

gambar ini turut rosak.. benci2.. ini ibu dapat tempat ke6.....hehe

ok!!!! bereh dah... nanti kalau ade gambar yg elok.. sye upload semula ye! chaou~

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Jumaat, 25 Februari 2011

Sayang Kamoo..

M..huruf awal panggilan manjenye...
suke sgt2 kat die...
memang dari dulu..sampai skrg..masih rase..
perasaan kat die..x penah dilupe...
sehari x ada..x complete je rase...

tapi, sekarang kenape....
aku nak makin dekat dgn kamoo rasenye..
tapi kamoo makin jauh pule...
kadang2 sakit hati..benci pun ade...
x penah dpt, walaupn dh cube sedaya upaye..
tapi, rase ni tetap ade..
makin kuat pule...
dah cube nak lupe...
tp makin teringat2 tiap mase..
nak buat macam mane??

dh cube macam2 care...
tp, dah lame...
hari2 aku asyik kecewe...
dh jenuh nk cube..
tp masih x de jwpnnye...
kwn2 mengalami nasib yg same...
masing2 tgh melawan pedih jiwe
aku nak luah kat mane??

dulu..kite ok je.....
x de pun nak susah2kan jiwe..
tp skrg mcm dh berbeze..
nak pahamkan, dah cube..
tapi x boleh juge...
akhirnye aku redha ape yg nk jadi dgn kite...
wahai M... Mathematic ku sayang..


baru2 ni tgk kat blog org lain punye post entri..(amek..x cukup post,, entri pn ade) sume nye berbaur ke'jiwangan'... so, ak pn boleh kan?? hehe... ~ saje..sambil2 tu pembakar semangat nak study lebih lagi Mathematis ni kan.. ak tujukan bendalah ni KHAS utk subjek ODE yg baru lepas test td.. huhuhu~ :-P


TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

test provide stress

baru2 stress sebab nak exam ODE.. mid sem test je pun... tp, disebabkan janji konon nak study betul2 sem ni sebab sem lepas result dah 'kiok'.. semangat gak la.. walaupun sebenarnye agak last minit.. fuh!


bilik yg dh macam bilik-aku-sorang ni...suke2 ati je la gne... tgh2 study tu pun boleh amek2 gambar lagi.. release tension konon...( gambar sekeliling ye.. gambar sendiri tader...x suke amek gmbr sendiri..)~perluke ak mention kat sini??..haddoi~


ODE...ODE... suke sebenarnye subject math.. suke sgt2... dulu mmg x pernah down math.. sangat best.. tp, masuk U je.. len mcm jdiknye....hmm~ tp, ape2 pun.. i still love it.


study malam tadi dgn Vissa, Farah dgn Tisha...kat bilik bacaan.. banyak gelak sebenrnye.. ape yg dorg cite.. follow je lah... kalau tau sampuk la.. x tau duk je senyap2 tersengih cam kerang busuk wangi. habis study (studylah sgt...adelah sikit..dlm 60%?? drpd kalau kat bilik duk termenung meratap benda yg bukan2 ..diselubungi kesunyian a.k.a keboringan..kan?kan?kan? at least ade kawan ...i feel better.).
lagi pun kalau kat bilik..s2dy smbil makan.. macam2..malam td belasah Coki2..huhu.. Coki vs Latihan...Coki2 dh 5 tp,Latihan 1 pn x hbs ag..tetttt.. :P
. lepas tu dalam kul 12.30 mlm... g kedai makan depan kolej ni jap.. saje lepak2 minum2...(memang tader keje..air pn Tisha yg bayar..haha)..siap tgk citer spiderman.. dekat kul 1 ktewang anta Tisha sampai depan pagar kolej.. dia kolej lain.. rajin gak dia nak join the-club-study-ke-x-ni..... balik bilik.. teringat nak tgk hp...(sangat senyap malam ni........:(.....)..
nak sambung study..tp ngantuk lah...kat kepala berlegar2 pasal rantai???..
konon2 nak bgun kul 5.. memang x ah.. kul 6.15 baru sedar..aiseh.. automatik la plak mate ni..




pagi tadi pergi dewan peperiksaan...beramai2 1 angkatan naik kereta Refdi.... motif: ngorat Azema.. huu~ 
macam mane test td???? wah... sgt2.. boleh tahan la.. tapi ade 1 soalan ak gne formula sendiri kowt... ape nak buat... x tau punye pasal..haha.. janji dh habis.. i'm hepi..lol~
--sekarang nak balik-- ingat hari ni hari jumaat...hmm...


LAMPIRAN sket.. huhu~
(bile bilik sorang punye...lantai ah tempat landing..baru best)
jangan tiru aksi ini.... jika bakal suami anda nampak mesti kne reject..huhu~
nampak tu?? Coki2..hee~ bantal pun complete.
atas meja... saje tunjuk rajin....

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Rabu, 23 Februari 2011

❤~follow faceblog~❤

FACEBLOG.... comey nye.. wane pink 

about:

SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.TERIMA KASIH
Join lah jugak... klik sini  

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

kne tegur...

Assalamualaikum.
isikan tempat kosong dengan jawapan kata sapaan.
  1. apa khabar mei ling? _________________
  1. selamat pagi murid2. _________________
  1. terima kasih yong. ___________________
  1. selamat sejahtera. ___________________
tadi kat busten ade org tegur... x tau la...bangladesh ke..pakistan ke.. tapi dia pelajar Um.. tgh buat assg. dia.. tanye kat alg soalan yg atas ni.. masalah nye alg pn x tau soalan ni nak ape... rupe2nye.. suh jawap... khabar baik.... selamat pagi... sama-sama... selamat sejahtera.... aiseh... malu nye alg.. huhu..~ speaking english pulak tu.. nasib baik ade Vissa.. 


cakap pasal tegur.. malam td lepas jumpe someone..(masam je org ni).. kat bawah kolej.. on d way balik ade mamat naik motor tegur.".blah2.. jangan harap nak pandang...ak tgh x de mood ni..haih".~ini ialah monolog eh~ (kadang2 hati ni jahatnye x leh nak cover2..Alhamdulillah setakat ni x terzahir lagi kata2 jahat hati ni. kne lebih banyakkan pengisian jiwa...)


tgh2 on9.. ade org add facebook.... sapekah gerangan plak ni.. course mate ke ni... nape x kenal namenye.. (jahatnye ak)...tgk gambar..ho..kenal2.. dah approve.. dia tulis lak kat wall... hmm~
erm~ knape dia sgt brani disini yea?? ak ingat mamat ni pendiam...bdk telok gadong la pulak..jawa juga kah?.

bile lak dia tegur ak?? n bile lak ak lari... tp mmg ak x penah tego bdk2 laki pn.. huhu.. mesti dorg ckp ak sombong
rajin pulak alg nak copy fb ni kan~ =_="

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Akhirat!!

Sesungguhnya telah dijadikan oleh Allah Taala akan negeri akhirat nanti sebagai tempat untuk menyempurnakan nikmat pembalasanNya terhadap hamba-hambaNya yang mu'min kerana;
  • Dunia ini terlalu sempit dan terhad untuk disempurnakan keluasan nikmat Allah yang tiada kehinggaan;
  • Ingin membesarkan kadar nikmat dengan sesuatu yang tidak binasa dan kekal selama-lamanya

12 balasan akhirat...
"Pada sangkakala ditiup, maka kamu sekalian datang berbaris-baris" (Surah an-Naba':18)

BARISAN PERTAMA: orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti hati
jirannya
Dibangunkan dari kubur dengan tidak mereka ini dijelaskan melalui satu seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih:

BARISAN KEDUA: orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan solat
Diiring dari kubur berbentuk babi khinzir hutan. 

BARISAN KETIGA: orang yang enggan membayar zakat
Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking.

BARISAN KEEMPAT: orang yang berdusta di dalam jual beli
Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air pancutan keluar dari mulut mereka.
BARISAN KELIMA: orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT
Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai. Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar.

BARISAN KEENAM: orang yang menjadi saksi palsu
Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka terputus dari badan.
BARISAN KETUJUH: orang yang enggan memberi kesaksian di atas kebenaran
Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah.
BARISAN KELAPAN: orang yang berbuat zina
Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas.

BARISAN KESEMBILAN: orang yang makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya
Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh.

BARISAN KESEPULUH: orang yang derhaka kepada orang tuanya
Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan penyakit sopak dan kusta.
BARISAN KESEBELAS: orang yang minum arak
Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka dan keluar beraneka kotoran.

BARISAN KEDUA BELAS: orang yang beramal salih dan banyak berbuat baik.Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah syurga,mendapat eampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha Pengasih...
Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui titian sirat seperti kilat.:


Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika engkau merasakan manisnya berhubung denganAllah, tahulah engkau betapa peritnya berpisah denganNya.....

Wallahua'alam.

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Loving Friends

Puisi tercipta dari romantika kehidupan
Dan jadi kilas balik untuk kehidupan
bacalah untuk direnungkan……



  • Ada saat-saat dalam hidup ketika kamu sangat merindukan seseorang......Sehingga ingin hati menjemputnya dari alam mimpi dan memeluknya dalam alam nyata, semoga kamu memimpikan orang seperti itu
  • Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakkan......Tetapi acapkali kita terpaku terutama pada pintu yang tertutup, Sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan untuk kita
  • Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya.......Tetapi sungguh benar pula bahwa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya
  • Semoga kamu mendapatkan kebahagiaan yang cukup untuk membuatmu baik hati cobaan yang cukup untuk membuatmu kuat.
  • Kesedihan yang cukup untuk membuatmu manusiawi.....Pengharapan yang cukup untuk membuatmu bahagia..Dan wang yang cukup untuk membeli segalanya
  • Awal dari cinta adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan.....Jika tidak, kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kita temukan di dalam dirinya.
  • Cinta adalah jika kamu.....Kehilangan rasa Gairah, Romantika....Dan masih tetap perduli padanya
  • Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu dam mendapati pada akhirnya bahwa tidak demikian adanya dan kamu harus melepaskannya
  • Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat,
  • Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang disakiti hatinya, mereka yang mencari dan mereka yang mencoba.....Karena hanya mereka itulah yang menghargai pentinganya orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka.!!!
  • Cinta dimulai dengan sebuah senyuman......Bertumbuh dengan sebuah ciuman......Dan berakhir dengan sebuah tetesan airmata
  • Hanya perlu waktu semenit untuk menaksir seseorang......Sejam untuk menyukai seseorang......Sehari untuk mencintai seseorang.....Tetapi......Diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang
  • Bermimpilah tentang apa yang kamu impikan.....Pergilah ketempat-tempat kamu ingin pergi
  • Jadilah seperti yang kamu inginkan.......Karena kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang kamu inginkan di dunia ini.....Namun jangan lupa, Ada kehidupan Lain setelah Hidup ini.
  • Pandanglah segala sesuatu dari kacamata orang lain......Apabila hal itu menyakitkan hatimu, sangat mungkin hal itu menyakitkan hati orang lain pula.
  • Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya
  • Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah...............Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatnya tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah.
  • Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun, dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan, bahwa kamu telah bercakap-cakap lama dengannya.


i'm copy pasting : http://deepmudi.wordpress.com/2008/08/13/puisi-cinta-sahabat-untuk-mu/
TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

ciNta SahaBaT

Persahabatan adalah masalah yg sangat penting yg sangat difokuskan dlm agama Islam, tapi persahabatan yg bagaimana yg dimaksudkan ? 










Pada suau ketika, ada seseorang yg bertanya kepada Nabi Muhammad SAW : "Ya Rosul, siapa itu sahabat terbaik ?" 
Beliau menjawab : "Orang yg apabila engkau melihatnya, engkau teringat Tuhan; bila ia berbicara, pengetahuanmu bertambah; bila ia berbuat, engkau terpikir pada hari Akhir dan Kebangkitan" 

Dalam persahabatan pasti adanya cinta. Cinta dlm hal ini akan mendorong ke arah kesamaan dan keserupaan, dan tenaganya mengakibatkan si pecinta mengambil bentuk kekasihnya. 

Seperti yg digambarkan oleh Ibnu Sina : 

"Cinta ialah sumbernya adalah menyerupakan esensi jiwa orang yg dicintai dg jiwa si pecinta. Hampir seluruh kesukaan si pencinta berada dlm karakter orang yg dicintai, yg berasal dari jiwa orang yg dicintai. Ini membuat jiwa lembut, rindu, asyik, dan memberikan perasaan halus yg melepaskannya dari kebisingan dunia" 

Dari persahabatan itu bisa jg timbul hal2 yg tidak baik, kalo kita bersahabat dg orang yg salah. Karena kadang2 ketika cinta menyinari cahaya, ia melihatnya cacat sebagai seni indah, duri bagaikan mawar dan melati. 

Itulah kesan negatif dari cinta. Karena akibat dr segala kebaikan kekasihnya, maka ia menjadi buta thd ketidakkesempurnaan kekasihnya. Karena siapa saja yg mencintai sesuatu, pandangannya menjadi bercacat dan hatinya menjadi mabuk. cinta boleh mengalahkan akal, kita buta dan tertutup pikirannya saat kita mabuk brcinta.



"Sudahkah aku bersahabat dg orang yg benar dan yg baik ?? , seperti yg dituntun oleh Rosulullah ?? wAllahualam~
---
TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Selasa, 22 Februari 2011

7 sahabat dan keistimewaannya..

  1. orang yg paling penyayang kepada umatku...ABU BAKAR
  2. orang yg paling tegas dalam urusan agam atau hukum Allah...UMAR AL-KHATTAB
  3. orang yang memiliki rasa malu...UTHMAN BIN AFFAN
  4. orang yg pandai membaca Al-Quran...UBAU BIN KA'AB
  5. orang yg pandai ilmu faraa'idl...ZAID BIN THABIT
  6. org yg paling pandai dan alim...MUADZ BIN JABBAL
  7. bukankah setiap umat ini ada yang berjiwa pemimpin.? dan org yg memiliki jiwa ini adalah UBAIDAH BIN ZARRAH..




TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Isnin, 21 Februari 2011

Syukur~

langkah demi langkah berlalu sudah
seiring titisan peluh nan membasuh
dalam menyusuri samudera nikmat yang tak terbatas
ku lalui liku hidup walau tidak sebebas
ILLAHI...
kadang masih ada harapan dan pinta dr hambaMu
dengan apa harus ku membalas cintaMu
sejuta langkah si hina
tidak mungkin dapat terbalas kasihMU yg maha Esa
sujud syukur daku hantarkan
dapat ku rasai kemanisan perjuangan
menyampaikan amanah dgn seluruh jiwa raga
ingin ku tegakkan Ad-Din yg tercinta
Sujudku hanya padaNya
sembahku untuk menuju cintaNya
langkahku tidak mampu menebus syurga
cuma mengharapkan syukurku menambah redhaNya..
AMeen..

doa kesyukuran diatas nikmat Allah


DOA 1
رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan masukkanlah daku - dengan limpah rahmatMu - dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh"
(An-Naml : 19)
DOA 2
رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

Ahad, 20 Februari 2011

keluarga tercinta.. ♥

sye pun x tahu kenapa tetibe nak wat post nie... mungkin terpengaruh dgn blog2 kenkawan yg sye bru lepas bace tadi... atau mungkin jgk terkesan sebab layanan ayah yang mesra lain macam tadi?? huhu
yang sangat kelakar nye... ayah hari ni 2 kali dia pegang tangan alg dan goncang2 kat atas udara sambil bagi kata2 semangat 'along boleh' 2-2 tu berlaku nye di kedai makan.. pertama ketika sarapan dan keduanya ketika makan tengahhari... dia kata dia bangga dgn along... dengan suara ayah yg comey serak2 basah sekarang nie.... sakit tekak lah tu... (hmm..agak malu sebenarnye,,, sume org tegok kot) tapi amat terkesan.. bagai ada halilintar yg menusuk..cheewah..~ semangat2!

lokasi: kedai mamak seblah tempat tusyen adik
 ktewang 4 beranak order sume same...roti canai teh o... nak cepat punye pasal adik dah lambat...
hehe... ( adik g tusyen otai je kowt.... baju t-shirt..t-shirt aku dikebasnye, suar tracksuit yg agak2 aku rase poketnye dh uzur,, dan seliper jamban wane kuning...smart woo~ hahaha)... ayah cakap itulah nama nye bakal engineer... ~ayah memang pandai wat gelak.. syang ayah.
lokasi: medan selera kemuning, kedai nur
alg dan ayah order nasi goreng ayam.. ibu x makan adik makan laksa.
ibu order sirap... dan ibu ulang tayang cara kawan along menikmati sirap.(story telling:: ade lah seorang kawan alg ni... minumman feveret dia air sirap... x penah alg tgk org yg obses gile dgn sirap..)
kat sini ayah cite pasal tok janggut..(kawan dia).. bagi cadangan masuk kan ktewang kat tentera lepas abes degree.. katenye trus dapat kapten.. keje pun terjamin ade..
ayah: ni cerita je... tapi memang bagus.. kalau x de keje.. sambung je belajar.. kat tentera.. keje dh sah2 ade.. hidup terjamin.. kontrak 5 tahun...
alg: tapi tak leh kawen... (ade nampak aura kegatalan aku kat situ?? hehe) 
ayah: x pe la.. mase depan.. dah habis blajar nati kawen la...
alg: tapi.. alg habis degree umo 23.. kalu sambung 5 tahun..kuar dah 28... tua!! nanti dh 40 pun anak masih kecik2 agi.. (aku rase aku dah terlebih pandang ke depan)
ayah: tak pe lah.. kejar cite2 dulu....
alg:: tapi dh 28 tahun... (ape yg aku pk?? haha)
tetibe ibu nyampuk...::dah la asik ckp pasal kawen je along..
ketewang sume ketawa.. hahaah~ 
 lokasi: dalam kereta.. on de way anta alg balik UM..
nampak kereta jip kat depan... 
ayah cakap,, kereta ni murah long.. sesuai ah dgn ko.. bakal enginering..harga pun maintain..wat jalan jauh pun ok....
along: x kisah yah... boleh je mane2..15ribu je kan.. (memang aku anggap keta tu macam keropok la kan..sebungkus 2ringgt..)
ayah: tapi.. baik pajero jugak la... lagi besar. ni kecik...pajero 25 ribu je..
along:: itu lagi best yah... bagi along satu.
ayah: aik ayah?
along: yela... duit ayah la kan.. haha
ayah gelak2 je....
 lokasi: depan laptop, dengan ibu.
ibu..: chantting je.. spe ni? *******...(name adalah rahsia..haha- biar sye gelar dia sebagai si tongkol...x sedap tol name ak bagi =_=")
alg:: saje bu.. borak2.. alg kat luar kawan kurang.. kat sini je la ramai.. tongkol ni kawang baik dgn ******(ini juga dirahsiakan..huhu..biar sye gelar.. si bilis..haha, ade2 je aku ni!!)
ibu: ho..si bilis skrg buat ape? .. tongkol ni plak buat ape..
alg..: (dialog ini adalah history by me alone2~) bla..bla...bla..
ibu:: ho.. suh la dia anta sikit.. nanti leh buat bussiness.. hehe
alg:: bereh2..
& skrg tgh tgu something dr someone..... agak2 sedap x..huhu..

last kate:: saye sayang family saye... huhuhu... tu la apsal tiap2 minggu balik.. pedulik ape org nak cakap.. wekk! huhu
ni nak kongsikan sikit2 gambar famili... huhu~ (x de keje)
saye dan adek saye.. ktewang mcm kembar x... huhuhu~

ibu tersayang... kak ema lah yg paling cantik tau antara kawan2 dia.. haha~

ni ayah plg smart kat dunia... kne pakse pegang beg alg.. hehe.. smart x.. baik ckp smart..kalau tak lembik ko aku tmbuk2..(ganasnye)

my parents memang selalu romantik..manje2.. huhu

me n my bestie 4ever sister..~
keluarga adalah anugerah Allah.. jaga dan syangi lah seadanya.. doakan kebahagian didunia dan diakhirat.. sape lagi yg nak terima kite kalau x keluarga kan?

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...