Khamis, 24 Mac 2011

kenyang x makan angin???..^^

Bismillah...
Salamualaik~

sape suke makan angin..???
saat ini sye kenyang sbb perut penuh dgn angin..x mkn malam ni..aduh..terlepas dinner kolej..
(sila abaikan)

KEMBALI KE IDEA UTAMA..! (tegas2!!)
baik....anda suke makan angin?? 
a.k.a melancong??
sy suke.... huhu... tp x de pegi... sbb x berduet..^^
somebody nak support? hehe

::sebab sy menulis entri ini::
al-kisahnya.. pada beberapa minit yang lalu.. roomate (yg dh x macam roomate) balik ke sini (ke bilik ini).. sambil bw makanan dan 2 lagi beg besar.. izinkan sy menamakannya si-W.
sy menunggu seorang lagi roomate, mari kte panggil beliau si-N,, tp x juga muncul2 dari pintu..
si-W sdg enak menikmati makanan..( makcik..sy lapar la..huhu)

sy:: W, N mano? dok mari samo ko?.. (sambil jenguk2 kat luar pintu)
sila maafkan saya atas bahasa kelantan yg berterabur..hehe..(tapi roomate selambe je..betul la kot)

si-W:: dok, dio g doh Jakarta.

mata sy terbeliak 'on-the-spot'

sy:: dio g dge sapo?

si-W:: dge saing dio lah tu..
(nak je sy tanye..kwn dia yg mane? laki ke puan?)

ok...tujuan sebenr sy cerita dialog ni adalah...

1) sy terkejut.. dia holiday kat Jakarta...
woish! (hehe)..umur baye sy ni layaknye bercuti dgn family je... 
ibu sy x bagi ni kuar jauh2 camtu..bahaye2..=_="
(dlm mse yg sme, sy jeles!^^)

2) sy rase dia kuar dgn kwn+pakwe die.... 
(wah2..sbb rase pnh dgr dia borak kat telefon..~ketahuilah..sesungguhnye..sy x curi dgr..dia yg ckp menjerit maam telefon tu jauhnye 2 depa~)..(seblum ni penah g bali kowt..)

3) Jakarta kowt!!!! 
(kalau dlm Malaysia sy boleh terima lagi.. tiket kapal terbang ari tu tgk kat Air Asia dia tempah  >rm200..)
sambung...
kemudian, sy tgk ke arah beg2 si-W..banyak.. perluke? dlm almari tu baju dia bertimbun2 dh lame tak sentuh.. almaklumlah..org sebulan sekali (itu pun x sampai sejam) duk kat bilik ni..
(x pasal2 sy jd 'lone ranger' kat sini)

sy:: W, ni nok g mano ?? banyk beg?

si-W:: W nok tubik ni.. kjp jah duk sini.. W nok balik Klate male ni.

pulak.... igt nak teman sy kat sini..huuuuuu~

sy:: owh... (muke sy otomatik jd U terbalik)

lepas si-W bergayut di telefon sambil makan dekat 1 jam.. si-W bangun, siap2, angkut beg...dan..

si-W:: bye amal..sori deh.. tinggal amal sore... ore sokmo x dok kat bilik..

sy:: (senyum dgn cube penuh ikhlas).. x pe..heee~.. hati2 jalan tu..

si-W:: bye amal.. amal pun deh.
(dia pun melangkah keluar pintu)

'sayonara roomate ku..'.

sdg sy mengelamun (ini adalah hobi ketika alone-alone)..
ingin sy highlightkan disini...
tetibe sy rase nak holiday jugak.. 
tp, secara 'alam maya' je la yg mampu pun.. makanya, sye pun melawat ke laman ini


hehe.....ok la tu.. salji kowt...wah... berangan je la...

psstttt:: korang2 yg penah bercuti tu..mana2 la dlm Malaysia ke, Sabah Serawak ke...lagi2 overseas.. boleh la rajin2 turunkan komen kat sini... nak tau jugak kowt.. huhu~
1 komen sejuta makna..^^

ok..
bubye^^

*dimana pun sy berada sy tetap bahagia kerna selalu adanya DIA disisi hati ini..*

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

2 Cahaya menghiasi ruang komen.:

IJAT360 berkata...

paling jauh jalan pun kat langkawi..tu dah kire ala-ala oversea gak la..habis duit..tapi enjoy..^_^

Nur Amalina binti Yazid berkata...

haha.. same la kte.. langkawi pun seberang laut jugak pe.. ^^
tp ikut rombongan skolah mse form2 je la dulu2..=_="

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...