Selasa, 1 Februari 2011

Program Perkampungan 1 Malaysia~

AssAlaMmuAlAiKum.... Lame dAh x TuliS kaT bLog keSayAnGan aLg niH.. hmmm...

baru2 ni.... 28 january 2011.. iaitu hari ahad.. alg dgn kwn2 ade program sikit.. program anak angkat.. kat RANTAU PANJANG.. opss,, bukan rantau panjang kat Kelantan nun.. tp sini je.. Klang... hmm,,
ok pe.. bes jugak.. huhu.. x pasal2 kat sini lah alg duk dapat pengalaman wat persembahan depan org.. alg yg x penah2 boleh berdiri dpn org ramai.. buat persembahan? al sendiri pun rase mcm x logik je.. susah nak percaya.. tapi tu lah.. meman nak menangis sebenarnye...

ok.. lets list the activities...
FIRST DAY::
hari jumaat.. bertolak pukul 12 tghr.. budak2 laki solat jumaat kat masjid batu3?? Masjid Kiyai... hmm.. ktewan pun makan kat sana.. kat gerai yg tutup tepi jalan tu.. tumpang sekejap...
lepas tu ktewan bertolak ke sekolah rantau panjang.. separuh  ..ermmmm~ tak lebih..jadi fasilitator motivasi kat sekolah tu... ktewang, (yup,alg termasuk dalam kump angkat beg ni..) 8 org je kot.. pergi rumah ketua kampun.. angkat beg kat sana.. kemas2 sket.. nanti ade majlis penyerahan anak angkat.. kat sini lah ktewang first time namapk mak angkat ktewang.. hehe.. best2.. first2 jumpe dh kene peluk.. ^^..oh ye,, alg partner dgn aishah..=).. malam tu sembahyan jemaah kat surau.. makan nasi ambeng.. kelakar la plak aku tgk kwn2 aku x penah makan nasi ambeng ni.. yela.. aku je pon jawe dalam kumpulan tu.. hahaha~!

SECOND DAY::
hari sabtu... hari ni.. ktewang melawat kilang kasut... macam2 mesin ade... lepas tu ktewang wat gotong royong sket.. dibahagi kepada 2 kump. dan alg dpt kat surau... =)
sikit je kejenye... 
petang tu pulak sangat la tertekannye.. apabila alg dan atul kne berlatih pantun.. diberi pula komen yg kaw2 punye leh abg fikri.. wah2.. hmm,, nak menangis aku.. agaknye nasrul perasan kot,, aku x ok time tu,... bagus dia.. ambil berat pasal anak2 buah dia.. penuh disiplin dan berdedikasi..tp,, satu je... kenapelah muke aku yg duk selalu hadir tiap2 mensyuarat ni dia boleh x ingat nama!!! tension2!! haha... hahaha..dan dia punye attitude yg memang alg x kan lupe sampai bile2.."saya sebagai pengarah projek..." hehe,perlukah?. (sumpah ingat dia org ganu.. rupe2nye kelantan..huhu..tu pun lepas dia add FB alg..agak2 dia kenal ke? yelah name kat FB pun mcm ape..gambar dh aku private.. senyap2 sudeh)...yg lagi satu..ni ha,, Duwen anak ape tah...suke sgt nyakat org.. sekali aku bagi pelempang+penyepak..memang terpelanting sampai 2depa..ok..STOP it.
malam tu...segala nye berjalan lancar.. alhamdulillah..atleast dapat tepukan kan mase persembahan aku.. wah bangge aku. haha.=)

THIRD DAY::LAST DAY::
hari ni.. sonok .. i like.. actually ..sume hari2 kat sini mmg x leh lupe..first.. pagi2 lagi tu.. bersenam seni lah kite.. rindu giler dgn senam seni.. lompat3 kecut perut.. hahaha..sengal!~
yela..last buat mase mggu haluansiswa la kot.. pastu disabung pulak dgn poco2.. org2 kg mmg suke poco2 ni...hmm..
kemudian.. ktewang masak..aku pun masuk la dalam group masak2 bersama ibu2 ni.. ade jgk kebanyakan nye g bersukan.. yelah.. ade futsal ..bola baling.. bowling kelapa.. best.. aku tgk je la..sambil potong2 mane yg patut.. huhu
balik tu..kat umah mak.. ktewang g jenjalan... g blakang umah .. ade kolam ikan besar... org buat memancing.. hmm.. best.. amek gmbr lawa kat situ.. kul 3 ktewang bertolak balik... wAllahualam~~

alg akan ingat selalu.. nati alg nk g ag.. bukan jauh pun tmpatnye.. boleh je pegi.... kan2?? huhu~
hmm

(gambar lain kali alg upload.. broadband lembab ya amat) =P


TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

0 Cahaya menghiasi ruang komen.:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...