Khamis, 4 Ogos 2011

Segmen Ramadhan Jejaka Terhangat: Makanan Buka Puasa Kegemaranku

- بسم الله الرحمن الرحيم - السلام عليكم -


Dan..... Makanan kesukaan, kegemaran, feveret, yang boleh buat Amal terliuq bebenor .. :

Dengan cuaca sekarang ni, kejap panas, kejap sejuk, kejap panas kejap sejuk.. Selalunya siang la yang panas, dugaan bulan puasa lah katakan. Benda yang terbayang-bayang mestilah yang boleh buat takak ni rasa sejuk je sampai ke perut. Terus terbayang-bayang ABC .

Kalau pergi bazaar Ramadhan pulak, benda yang selalu tengok mesti rasa nak makan, kebab. Tak tahu kenapa, rasa menarik sangat. Tengok daging panggang dia berputar-putar kat pemanas dia tu... AAA!! 
Tapi kadang-kadang tu, ibu rajin jugak buat sendiri. Senang je. :nono . Ibu buat lagi sedap tau.

Okey, dah lah tu. Terliuq makruh lak kan. *Tampo muka laju2.

Nak tag : Sangat Setia ... (tag dia banyak-banyak) :hoho

*tapi sekarang kerja.. nak berbuka pun tak sempat lagikan nak pergi bazaar. melepas nikmat puasa . :kecewa

TQ luangkan masa, alang-alang komenlah sekali :)

9 Cahaya menghiasi ruang komen.:

FYA PELANG! berkata...

heh. suka tag fya ehh. hehe. mane ilang ehh ? rindu ni :syg




bos punye segmen ehh. bisa bisa. mmg nk join pn :)




heh. mane ade follower ramai. same je lha. cume dulu, xltak widget tu :) heh.

Jejaka Terhangat berkata...

wahh..ABC ngn kebab feveret bukak pose dia ek. mmg best tu. hehe..

thanks join segmen ni yek NurAmal. senarai nama dah update. nnti check la kat blog JT yek..=)

ainaa.syafiqah27 berkata...

rindu plak kat mak aien..

Fahz berkata...

2-2 nampak sedap.berbuka ngan ABC' buat tekak nyaman je kan..:)selamat berpuasa

miss epa berkata...

ouh.abc memang terBAIK! :)

cIk PikA berkata...

pika ske kebab ayam.. nyum3

Tanpa Nama berkata...

Hi semua pada nuramalinayazid.blogspot.com . Apa yang Anda pikirkan tentang resep ayam?rncontoh:rnApel brendi ayam , dibuat dengan bagian dada ayam , apel brendi , krim , bawang , dan mentega , bersama dengan jamur .rn    4 dada ayam bagianrn  rn    garam dan mericarn    8 ons irisan jamurrn    2 sendok teh minyak zaitunrn    2 sendok teh mentegarn    1 / 3 cangkir apel brendi, seperti Apple Jack atau Calvadosrn    4 hijau bawang, cincangrn    1 / 2 cangkir krim dijahit atau krim kentalrn    1 sendok teh daun thyme segar atau daun thyme 1 / 4 sendok teh keringrn  rnpersiapan :rnRatakan ayam; tempat bagian dada ayam antara potongan bungkus plastik dan lembut pon sampai menipis dan seragam dalam ukuran . Taburi dengan garam dan merica. Dalam sebuah wajan besar minyak berat , zaitun panas dan mentega di atas api sedang . Tambahkan dada ayam . Masak selama sekitar 5 menit , sampai kecoklatan , kemudian hidupkan . Tambahkan jamur dan masak selama sekitar 5 menit lagi . Tambahkan bawang hijau dan brendi apel dan masak satu menit lagi, sampai ayam matang dan jamur lunak. Tambahkan krim dan thyme ; didihkan sampai mengental . Cicipi dan tambahkan garam dan merica jika dibutuhkan .rnApakah Anda lagi ide ? [url=http://freerecipesforchicken.info/]recipes for chicken[/url]

blog-tips-kurus berkata...

mujur senang nak cari.. :)

[sutera kasih] berkata...

singgah dr segmen :)

ABC memang sodap hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...